Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :) - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :) - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu

Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :)

Blijf op de hoogte en volg

10 November 2013 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Nu ik dit verslag schrijf besef ik eigenlijk dat ik hier precies vandaag alweer 2 maanden in Malta zit. De tijd die vliegt voorbij hier!
Het is goed te merken dat het weer hier ook kouder (18,19 graden)wordt, dit is vooral s avonds. Overdag is het denk ik nog wel gewoon rond de 22 graden! :) Laatste 2 weken hebben we hier veel onweer 's avonds gehad, en de afgelopen dinsdag de hele dag regen. Als het hier regent, komt het ook met bakken uit de lucht.. pfff!

Vorige week zondag ben ik samen met Myrna 's avonds naar het vliegveld gegaan, om ons bezoek vanuit Nederland als verrassing te ontvangen! De ouders van Myrna kwamen en Emely en Jolande kwamen voor mij! We waren al een uur te vroeg op vliegveld.. hoe dichterbij het kwam, hoe meer spanningen we kregen! Maar ik vond het erg leuk om ze te ontvangen!

Maandag had ik mijn aller eerste stage dag op mijn nieuwe stage. 'S ochtends heb ik samen stage met Larissa. Bij een cliënt van 25 jaar. Zij heeft een verstandelijke beperking met hoog niveau. We vinden het nu nog lastig om haar te begeleiden, omdat ze telkens tegen ons zegt 'i hate you'. Ik hoop dat het nog wel wegtrekt als we haar beter leren kennen!
Na stage ben ik gelijk door gegaan naar Emely en Jolande om even gezellig iets te drinken en bij te kletsen en natuurlijk hun hotel te zien!
Maar ik moest alweer op tijd weg, omdat ik om 16.00 uur weer stage had. Bij een cliënt van 26 jaar met een lichamelijke en verstandelijke beperking. Het was erg leuk, en leerzaam.

Dinsdag was ik op tijd vrij van stage. 'S middags ben ik met Emely en Jolande naar Valetta geweest, wezen winkelen. Helaas was het donders slecht weer, en moesten we een plu kopen/gebruiken! S'avonds nog even wat gedronken in het hotel.

Woensdag was het weer schitterend weer, lekker korte-broeken weer! Daarom was ik ook blij dat we een lekker kort dagje hadden van stage!
We wouden heel graag naar Comino en Gozo gaan, maar dit was helaas te laat. Er waren geen boten meer die daar naar toe ging rond de tijd dat we weg wilden gaan.. Dat was wel erg jammer, toen zijn we met de sightseeing bus geweest, we zaten 3 uurtjes in de bus, en we hebben veel gezien van Malta, qua de natuur. Alleen het was wel erg jammer dat de bus zoooo hard skeurde, dat je bijna geen tijd had om mooie foto's te maken..

Donderdag had ik eerst de ochtend weer stage toen zijn we smiddags maar even Valetta in geweest voor onze buskaart! En later op de avond van 17.30-20.30 uur had ik weer stage. Dan moet ik een groep begeleiden. Ik heb er ongeveer 5 in de klas van 17 en 18 jaar. Is wel een hele leuke leeftijd om te begeleiden maar aan de ene kant ook wel gek omdat ik zelf ook zo oud ben! In de pauze had een cliënt met downsyndroom, het liedje van Bruno Mars - Marry you op gezet. En ging meezingen met het liedje, en samen dansen met een ander cliënt. Even later liep hij naar mij toe en zong 'Hey baby, I think I wanna marry you'.. Ik wist niet zo goed hoe ik moest reageren, ik heb ook maar niks gezegd en gedaan haha :p. Na stage weer gelijk door naar Emely en Jolande, omdat dit alweer de laatste avond was dat ze hier waren!

Vrijdagochtend hadden we weer stage. Zo heel veel hebben we niet gedaan op stage omdat de cliënt zelf ziek was. Dus we hebben ongeveer 3 uur lang, samen met haar tv gekeken! Na stage moesten we bijna gelijk door naar school voor een gesprekje.
We hebben aangegeven dat we het lastig vinden om haar te begeleiden, en dat we eigenlijk daar niks doen. We kregen toen als reactie van dat de cliënt zelf ook aan moet wennen dat er ineens 2 dames voor haar zijn. En dat het later, in de stageperiode stukke beter zou gaan tussen ons!
Vrijdagavond zijn we natuurlijk weer met zn allen naar Footlose geweest, waar weer zoals gewoonlijk een machtig mooi feessie was!!

Zaterdagochtend zijn we naar de Lidl geweest en smiddags lekker niks gedaan, en 's avonds hadden we een verjaardag van Alinda en zijn toen weer naar Footlose gegaan, en ook deze avond was weer een mooi feestje!

Emely en Jolande, ik vond het echt super leuk dat jullie hier waren, bedankt voor deze leuke en gezellige week! :)
Ik kan niet wachten tot het volgende bezoek hier komt....
Papa, mama Marye en Bas komen hier alweer over 12 dagen. Heb hier erg veel zin in, om van alles te laten zien hier op Malta, maar natuurlijk niet alleen daarom, ook om ze weer te zien en weer met ze kunnen kletsen!

Liefs Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Nog maar 13 daagjes!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

10 November 2013

Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :)

03 November 2013

Nieuwe stage

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 6691

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: