Weer tijd voor een berichtje! - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een berichtje! - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een berichtje!

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2013 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Het is alweer tijd voor een verslagje. Het is namelijk al meer dan een maand geleden..!
Ik ga proberen om het voortaan nu beter bij te houden, haha!

22 November tot 29 November, zijn mijn ouders, Marye en Bas op bezoek geweest! Ik was erg benieuw wat ze hier van vonden.
Toen ze aankwamen heb ik ze opgewacht bij hotel en gezellig even wat gedronken, later ben ik nog wezen stappen.

Zaterdag:
Eerst ging ik hun hotel bekijken, en natuurlijk het mooie uitzicht! Daarna heb ik ze beetje rond geleid door Sliema, st Julians en Paceville. Maar eerst hebben we ergens gegeten en toen zijn we naar mijn Appartement gegaan, alles laten zien. Ze vonden het erg mooi en groot. Daarna zijn we door gegaan naar Paceville (uitgaansgelegenheid) gegaan. Laten zien waar ik altijd ga stappen. Daarna direct door gegaan naar mijn school waar ik altijd elke vrijdag les heb. 'S avonds gingen we uiteraard weer stappen, en Marye en Bas die zijn ook mee gegaan. We zijn naar San Qwann gegaan, daar zou een heel groot feest moeten zijn met van allerlei verschillende DJ's. Maar dit was toch heeeel wat kleiner dan we dachten en zagen op de foto's..
We zijn toen maar weer door gegaan naar Paceville, footloose!

Zondag:
Het was een druk dagje, en natuurlijk had ik weinig slaap die nacht. We zijn de hele dag naar Gozo geweest. Eigenlijk was het ook nog de bedoeling om naar Comino te gaan, maar dit kon helaas niet.. We hebben de Hop on Hop off tour gedaan in Gozo. De Azure Window was erg mooi om te zien!

Elke dag had ik gewoon stage, maar heb wel kunnen regelen dat ik de maandagavond vrij was, heb gevraagd of Larissa dan voor me wo werken.
Dinsdag zijn mijn ouders en Marye en Bas naar Mdina geweest. Ik kon helaas niet mee want ik had stage. Maar ben natuurlijk s 'avonds nog wel even langs geweest en een drankje gedaan!

Woensdag na stage van Larissa en mij zijn we door gegaan naar mijn ouders en toen met ze naar Valetta gegaan, lekker gewinkeld en daarna ergens gegeten.

En toen Donderdag, de laatste dag alweer dat ze hier in Malta zijn. Ik had 's ochtends maar ook s 'avonds gewoon werk. Na mijn avond dienst, ben ik gelijk door naar hotel gegaan van mijn ouders, en weer even een drankje gedaan op de laatste avond!

Vrijdag had ik gelukkig vrij kregen van mijn stage. Ik ben toen 's ochtends naar mijn ouders en Marye en Bas gegaan. Ik had mn handbagage koffer meegenomen en de zat helemaal vol met kleren die ze mee moesten nemen.
Ik had er best veel moeite mee toen ze weg gingen.... Maar ik dacht er ook gelijk aan dat de tijd hier echt vliegt en dat ik ook zo weer thuis ben!
Maar, eerst nog wachten op het volgende bezoek.....
KARLIJN EN DAPHNE KOMEN EEN WEEKJE LANGS!!

5 December is natuurlijk Sinterklaas in Nederland. Aangezien ze dat hier niet kennen, hebben we er zelf maar een feestje van gemaakt. 'S avonds met zn allen bij elkaar gezeten en pepernoten gegeten, iedereen had namelijk wel pepernoten gekregen vanuit Nederland.
We hadden ook lootjes getrokken, en we moesten een gedicht maken. Dit hadden we zaterdag gevierd, en het was geëindigd met een pepernoten gevecht, jammer genoeg was dit in mijn eigen appartement... hahahah. Maar we hebben skik gehad, en uiteraard daarna door met zn allen stappen!

Deze week was een erg drukke en vermoeiende week. Ik had gewoon elke dag stage, maar er zaten wel wat heftige stagedagen tussen. De ene dag was de cliënt echt heel goed te pas, en praten met ons en spelletjes spelen. Maar de woensdag ging het niet zo goed.. ze moet elke dag douchen, maar dit wou ze niet. Op gegeven moment is de moeder bij haar weg gelopen, en gingen Larissa en ik het proberen. Dit hadden we beter maar niet kunnen doen. Ze heeft heel hard tegen ons lopen schreeuwen we zijn geknepen, geslagen en getrapt. Zelf wisten we op gegeven moment ook niet meer wat we moesten doen, dus toen moesten we ook weg van die moeder. Het was een lastige situatie voor ons...

Woensdagavond hadden we een afscheidsfeestje van mensen waar we veel mee omgingen! Daarna met zn allen door naar Paceville.
De volgende dag hadden we s 'middags en 's avvonds stage.
Ook hadden we de donderdagavond weer een afscheidsfeestje, maar dit was alleen voor de Nederlanders. Daarna weer wezen stappen, want we waren vrijdags vrij van stage omdat er een Public Holiday was.
Vrijdagavond hadden we nog een verjaardag, daarna naar club 22 geweest, wat wel leuk was maar wel heel netjes en veel oudere mensen. Op het eind toch nog even langs Paceville geweest en daar verder gefeest!

Ik heb het hier echt nog steeds heeeel erg naar mijn zin, alleen het is zo jammer dat van mensen afscheid moet nemen waar we eigenlijk best veel mee omgingen. Gelukkig komen er nog wel anderen mensen voor terug!

Wat ik hoor is dat het heel koud is in Nederland?! Verschrikkelijk... hier verschild het best wel in temperatuur.. laatst was het hier 18 graden (in de zon), maar de volgende dag kan het ook zo 13 graden zijn...
Maar het blijven fijne temperaturen!

Ik ben heeeel erg benieuwd hoe ze hier Oud & Nieuw gaan vieren, ik weet we dat ze hier dan jammer genoeg geen vuurwerk hebben... maar we zullen zien hoe ze het dan wel vieren hier!

Lieve groetjes vanuit Malta!

  • 26 Januari 2014 - 15:37

    Wieke Jalink:

    Komt er nog een berichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Nog maar 13 daagjes!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

10 November 2013

Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :)

03 November 2013

Nieuwe stage

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6697

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: