Nog maar 13 daagjes! - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu Nog maar 13 daagjes! - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu

Nog maar 13 daagjes!

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Ik weet dat het al weer een heeeeele poos is geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Ik heb er totaal niet aan gedacht om een berichtje hier op te zetten.

Het kerst vieren is wel anders gegaan hier dan wat ik normaal thuis heb. De eerste kerstdag heb ik eigenlijk helemaal niks uitgevoerd, en s'avonds lekker gegeten met de meiden.
De 2e kerstdag ben ik met Larissa en haar familie Marsaxlokk geweest dat is een vissersdorpje. En natuurlijk 's avonds wezen stappen met de Nederlandse meiden.

En natuurlijk ging oud en nieuw ook heel anders dan de andere jaren. We hebben eerst lekker met de Nederlandse meiden gegeten.. Alinda had Pilaf gemaakt, zelf kende ik dat niet maar het was erg lekker!
Natuurlijk met alcohol erbij, en toen zijn we door gegaan naar flat 8 om de andere mensen van Belmonte gelukkig nieuw jaar te wensen. We waren toen met een hele grote groep, dat was erg gezellig en daarna met zn allen door naar Paceville wezen stappen! :)
Ik kreeg ook nog van mijn vriendinnen en van mijn gezin een leuk filmpje met gelukkig nieuwjaar! :)

Na oud en nieuw die week, zijn we elke dag in het ziekenhuis geweest voor stage. Het ging niet goed met de cliënt, die had ontzettend veel epileptische aanvallen gehad op een dag, en ook erge dus die moest worden opgenomen. Het was wel interessant om in het ziekenhuis te zijn omdat ze het wel op een andere manier doen in Nederland. Zoals:
Bloeddruk op meten: Dat doen ze hier gewoon over de kleren of ze stropen de mouwen op en meten het als nog over de kleren.
En ze werken hier met nummertjes, elk nummertje heeft een bed en dan heb je een map met jou'n nummer. Ze werken dus niet met achternamen of voornamen. Dit vonden we best vreemd om te zien allemaal.
Gelukkig na een week mocht ze weer naar huis toe en gaat het heel wat beter met haar!!

Op de nacht van 17-18 Januari hebben we afscheid moeten nemen van Myrna en Alinda waar we vanaf dag 1 al mee omgingen. Erg jammer was dat, nu wordt de groep steeds kleiner..
Vlak daarna op 31 januari, vertrokken Joanne en Marjolein ook al.
En sindsdien heb ik ook de kriebels, als we het over vertrek en afscheid hebben. Nu zijn we nog maar met zn 4en over.

1 Februari zijn Daphne en Karlijn een weekje langs geweest! Dat vond ik super leuk en gezellig, we hebben ook echt genoten van het weer, en ik heb ze natuurlijk van alles laten zien hier! :) Alleen die week hadden we 5 dagen geen water. Dus het was een grote chaos in ons appartement omdat we ook niet konden afwassen... De bende vonden ze maar niks! haha. Gelukkig kon ik me douchen bij Daphne en Karlijn in hotel! :)
Vrijdag 7 Februari was het zo lekker weer, dat we naar het strand zijn gegaan, en nog de zee in zijn geweest! In het begin was het wel even bibberen, maar als je eenmaal in het water bent dan is het wel lekker!

Nu deze week is begonnen, is dit ons laatste stageweek! Na deze week hebben we lekker een weekje vakantie, waar we stiekem allebei eigenlijk wel aan toe zijn! ;-).
We hebben al een heeeele planning gemaakt wat we volgende week allemaal gaan doen en waar we allemaal naar toe willen.. dus we zijn nog druk!

Vaak wordt er aan mij gevraagd of ik zin heb om weer naar huis te gaan..
Het is een beetje dubbel.. tuurlijk wil ik iedereen weer zien! Maar hier houd ik het ook nog prima vol, maar ik denk dat het na deze 2 weken wel genoeg is geweest. Dit komt vooral ook omdat de meeste mensen waar we mee omgaan dan ook al weg zijn..
Maar ik ga de mensen en het stappen hier zeker wel missen!
Dit komt omdat het stappen hier veel goedkoper is en je hebt toch wel een speciale band opgebouwd met de mensen die hier zitten. En dan zie je ze ineens niet meer.. lijkt me wel gek in begin!

Het volgende berichtje zal ik weer plaatsen als ik thuis in het koude kikkerlandje Nederland zit... zit er nu al flink tegenop om de kou in te gaan!
Hier kan ik het nog prima redden met een spijkerjasje, en soms overdag in de zon nog in t shirtje! Heerlijk echt genieten!

Tot in Nederland iedereen!

Lots of love Tessa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Nog maar 13 daagjes!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

10 November 2013

Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :)

03 November 2013

Nieuwe stage

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 6695

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: