Over mijn stage - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu Over mijn stage - Reisverslag uit Sliema, Malta van tessavandartel - WaarBenJij.nu

Over mijn stage

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2013 | Malta, Sliema

Hallo allemaal,

Maandag kreeg Larissa om 10.00 uur bericht van de receptie dat ze om 11.00 uur wordt opgehaald door Simon (contactpersoon hier in Malta). Na Larissa ging ik me ook snel klaarmaken, en ik was net de douche uit schreeuwde Larissa naar boven dat ik ook mee moest komen... Dus ik heeeeel snel omkleden enzo. We zijn naar onze stage adressen geweest, gekeken welke bus we moeten hebben enzovoort.

Dinsdag heerlijk nog een dagje vrij gehad, en ook goed van genoten. We hadden natuurlijk al wel bedacht dat dit de laatste door de weekse vrije dag was! We zijn daarom ook naar het strand geweest en voor de rest van de dag niks gedaan! We kregen s'avonds een mail dat we woensdag stage hebben!

Woensdag moest ik om 11.00 uur op school zijn, samen met Simon ben ik naar mijn stage adres gegaan. Voor dat ik weg ging, was ik echt al super zenuwachtig... toen we moesten wachten op de Directrice van de school kreeg ik nog meer zenuwen. Na dit gesprek, kon ik weer met Simon mee naar huis, want donderdag begon de stage voor mij.

Vandaag heb ik mijn eerste stage dag gehad. Ik stond al vroeg bij de bushalte want ik wist niet zeker welke bus ik moest nemen... Maar na een paar keer vragen, kwam ik erachter en pakte ik de goede bus!
Ik was 10 minuten te vroeg op mijn stage, dus moest ik wachten. Ik ben er wel achter dat ze daar best wel gelovig zijn.. Ik werd eerst voorgesteld aan alle docenten en de cliënten. Op dat moment hoefde ik niet veel te zeggen, alleen mijn achternaam uit te spreken, omdat dit erg moeilijk is voor hun! Voor dat iedereen naar de eigen klas ging, werd er eerst nog gebeden, in het Maltees. Ik kon er niks van maken....
In de klas waar ik stage loop zijn maar 5 cliënten. Ze zijn tussen de 7 en 12 jaar oud en allemaal hebben ze een lichamelijke beperking. 4 van de 5 cliënten zitten er in een rolstoel en ze kunnen allemaal niet praten. Het is daarom ook erg lastig om te communiceren. Voor deze klas zijn er 5 begeleiders (met mij erbij), dit is ook wel nodig. Alle begeleiders spreken Maltees tegen de cliënten, zodat ze het wel leren om dingen te begrijpen. Ze gebruiken ook veel voorwerpen, zodat de cliënten er beeld bij hebben wat er tegen hun verteld wordt.
Als de les is afgelopen, kom je met z'n allen weer net als begin bij elkaar, en ga je weer met iedereen bidden. Daarna worden de cliënten opgehaald met busjes en naar huis gebracht. De terugweg kon ik met een lerares meerijden die ik toevallig sprak en die ook naar Sliema moest. Dus ik was lekker op tijd thuis! Vanavond doen we lekker weer een filmavondje!

In begin vond ik het heel lastig om Engels durven te gaan praten. Maar nu ik alleen op pad moet, en wel moet vragen, gaat het voor mijn gevoel al wel iets beter met het Engels! Het verstaan gaat redelijk nu, alleen het terug praten, dat is nog lastig. Maar iedereen zegt dat dat nog wel komt, dus daar ga ik ook maar vanuit!


Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2014

Nog maar 13 daagjes!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

15 December 2013

Weer tijd voor een berichtje!

10 November 2013

Nieuwe stage en bezoek uit Nederland! :)

03 November 2013

Nieuwe stage

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6708

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: